Moje mocne strony
Czas trwania: 45 minut
Cele:
- stworzenie okazji do samopoznania i samooceny
- uświadomienie sobie własnych mocnych stron
- wzmacnianie własnego pozytywnego wizerunku
- budowanie poczucia własnej wartości
Metody:
- praca indywidualna
- dyskusja
Przebieg zajęć:
- Czynności organizacyjne.
- Krótkie wprowadzenie w temat zajęć.
- Ćwiczenie „Jaki jestem?” – każdy uczeń zapisuje w pionie swoje pełne imię, po czym uzupełnia pierwsze litery poszczególnych wersów słowami lub zdaniami, które go charakteryzują. Nie uwzględnia cech fizycznych. Występujące w imieniu litery typu „y” mogą się znaleźć w środku, a nie na początku wyrazu.
- Wprowadzenie do kolejnego ćwiczenia – omówienie, co możemy uznać za „mocną stronę” (umiejętności, zdolności, talenty, zainteresowania, cechy charakteru – nie tylko na poziomie szkoły).
- Ćwiczenie „Moje mocne i słabe strony” – uczniowie wypisują na kartkach własne mocne i słabe strony.
Podsumowanie – dyskusja:
- Czy zdziwiła Was ilość mocnych stron, jakie posiadacie?
- Czy można pozbyć się słabych stron?
- Czy posiadacie jakieś cechy, które w pewnych sytuacjach mogą się okazać pozytywne, a w innych negatywne?
- Dlaczego niektórym ludziom łatwiej jest mówić o swoich słabych stronach niż o mocnych?
- Zakończenie zajęć – podziękowanie uczniom za udział.