Moja rodzina
Czas trwania: 45 minut
Cele:
- umiejętność oceny swojej pozycji w rodzinie,
- nazwanie relacji pomiędzy poszczególnymi członkami rodziny.
Metody:
- zadaniowa,
- indywidualna,
Materiały:
- kartki papieru
- mazaki
Przebieg zajęć:
- Powitanie „Jak się czujesz ?” – rundka.
- Luźne wypowiedzi na temat składu rodziny każdego z uczestników (ilość i płeć rodzeństwa, praca rodziców).
- Praca plastyczna „Moja rodzina”, każdy rysuje skład swojej rodziny, następnie omawia swoją pracę na forum (pracę zawiesza się w widocznym miejscu).
- Zadania „Moje wspomnienia z dzieciństwa - uczestnicy po krótkim przygotowaniu opowiadają o wybranej przygodzie lub też śmiesznym wydarzeniu związanym z kimś z rodziny.
- Prawa i obowiązki poszczególnych członków rodziny – zebranie pomysłów, opracowanie „kodeksu rodzinnych przywilejów i powinności”.
- Podsumowanie zajęć, podziękowanie za udział, pożegnanie.